Reselektyr på väg till Kreta


Mina söta barn, mina fina föräldrar och jag åker tillsammans till Kreta imorgon och det ska bli så mysigt att få återse vår härliga strand i Nea Chora. Käre maken får vara kvar och jobba under tiden.

Vädret kan vara lite instabilt så här års, så det gäller att ha med sig några böcker. Dessa tre får det bli i år och mer är jag säker på att jag inte hinner läsa under veckan, för vi ska trots allt umgås, allihop.

Det är viktigt med blandad kompott, så jag har valt tre helt olika böcker beroende på vad jag känner för när jag väl är där.

Boktjuven är jag redan halvvägs in i så den måste förstås med och sedan är jag nyfiken på Robert Gustafssons bok Från vaggan till deadline och Josefine Sundströms Vinteräpplen verkar också intressant.

Vad vore en resa utan böcker?!

Kommentarer

Populära inlägg