Twitterbokcirkel om Lyckostigen


Så modernt och spännande det är att bokprata nu för tiden. Vi läsare behöver inte ens träffas för att hålla en levande diskussion och självaste författaren kan också delta i samtalet.

Förra veckan blev jag inbjuden att twitterbokcirkla idag klockan 19 om Anna Fredrikssons nya roman Lyckostigen som släpps den 20 juni. Klart att jag tackade jag till något så lockande. Problemet var bara att jag inte hade twitter.

Boktipset.se, som bjöd in mig, tyckte dock inte att det var något större bekymmer utan påstod att jag säkert skulle hinna lära mig det tills det var dags, så jag skaffade mig ett twitterkonto i god tid. Under några dagar prövade jag att twittra och började följa folk och jodå, det var faktiskt inte ett dugg svårt.

Det var riktigt kul att twittra om boken idag och höra andra människors tankar och åsikter om boken. Extra kul var det självklart att även Anna Fredriksson fanns där ute och kunde kommentera våra tweets. Recensera får vi inte göra förrän den 4 juli, men det kom fram en hel del ändå, förstås.

Om ni är nyfikna på diskussionen finns det på hashtag #lyckostigen.

Mer om boken skriver jag om ett par veckor, när jag får. Jag är så lydig.

Kommentarer

Populära inlägg