På bild i katalogen inför Bokmässan


Så glad jag blev när katalogen med seminarieprogrammet på Bokmässan i höst damp ner i brevlådan. Helt oväntat fick jag vara med på bild! På samma sida som den betydligt mer kände och etablerade Henning Mankell! Det betyder mycket för ett litet förlag som Grim att få synas lite bland de större förlagen.

Redan för ett par månader sedan fick jag via min förläggare Annika Bengtsson veta att vi fått seminarietid och vi blev så glada, för det är inte så lätt att få det eftersom konkurrensen är stenhård och många författare har spännande ämnen de vill hålla föredrag om.

Lite senare fick vi veta att tiden vi tilldelats är fredag den 25 september klockan 12.30 och den tiden var vi mycket nöjda med. Kanske lite mitt i lunchen, men mycket hellre det än allra först på dagen, innan besökarna kommit innanför dörrarna eller sist på dagen när alla är utmattade. Perfekt tid, alltså.

På seminariet ska Elisabeth Lindström, som medverkar i min reportagebok Våra älskade orkade inte leva, och jag samtala om hur det är att prata om något så tungt och svårt som självmord i familjen när man inte känner varandra och aldrig ens har träffats. Hur hanterar man som journalist ett så känsligt ämne och vad vill man som intervjuperson dela med sig av? Det ska ju trots allt tryckas, bli till en bok och sedan läsas av massor av människor som man inte känner.

Välkomna till ett viktigt seminarium!



Kommentarer

Populära inlägg