Nytt år - nya bokcirkelrutiner



Jag har väntat ett tag med att skriva något här, trots att vi redan haft årets första träff. Efter att ha uppdaterat denna blogg varje månad i sjutton år, känner jag att det är dags för en paus. Vi träffas fortfarande varje månad hemma hos varandra enligt ett rullande schema och diskuterar boken vi läst under månaden som gått.

Denna blogg kommer att finnas kvar och kanske kommer jag någon gång när andan faller på att uppdatera med någon träff, men det känns skönt att inte ha det som en ständig uppgift.

Här kommer jag istället i första hand skriva om böcker som jag själv läser och vill berätta om. Det har jag alltid gjort parallellt, men nu blir det istället huvudfokus. Jag kommer också att ha kvar bloggen som handlar om mitt liv som författare och lektör/redaktör/skrivcoach. Den uppdaterar jag också när jag har något jag vill skriva inom det området.

Nytt år innebär alltså nya bokcirkelrutiner och jag tror att det blir toppen. Bilden är tagen en tidig morgon nu i januari och det är soluppgång. Det passar symboliskt bra för att en ny tid gryr för bokcirkeln.

Kommentarer

Populära inlägg