Utrensning präglar januari

Nu har jag bestämt mig för vilken bok jag väljer till bokcirkeln under januari. Redan nu får ni veta vilken det blir och så ses vi hemma hos mig den 19 januari klockan 18.30.

Efter mycket funderande hit och dit har jag valt Utrensning av Sofi Oksanen och det är en bok som jag är väldigt nyfiken på. Passande nog är den december månads bok på Bokia och kan därför för tillfället köpas där till det facila priset av 49 kronor.

På baksidan av boken står det att den är en litterär sensation och det tycker jag låter synnerligen tilltalande, för sensationer är alltid trevligt. Dessutom finns det en massa positiva ord om boken från olika recensenter.

Detta är den första finska roman som belönats med Runebergspriset, Finlandiapriset och Nordiska rådets litteraturpris, så nu är förväntningarna höga, i alla fall från min sida.

Eftersom det är en finsk författare tänkte jag att det kunde passa med ett litet glas prima vodka till. Skål och hoppas på intressant läsning!

Läs mer om boken under fliken månadens bok ovan.

Ha en riktigt fin jul och ett härligt nyårsfirande och så ses vi igen 2011!

Kommentarer

Anonym sa…
Tackar, ska bli sååå spännande. Kul med en finsk författare. Ska köpa den redan i helgen.
Kram Sussie
Ja, finska författare är vi inte bortskämda med! Tycker också att det ska bli väldigt intressant och kul!

Kram!

Populära inlägg