Ingen bokcirkel dagen till trots

Det är oerhört sällan som vi ändrar vårt ständiga koncept i bokcirkeln och därför känns det riktigt konstigt att inte träffa det härliga gänget ikväll. Idag är det den första onsdagen i månaden och då brukar vi alltid träffas, men i år har vi valt att pröva ett nytt koncept, så vi har stuvat om en del i programmet.

Vi kommer att ses på en restaurang fredag den 13 maj istället och hoppas på stor uppslutning. Alla har fått mejl med menyförslag och jag väntar på besked om vad ni väljer. Själv har jag inte bestämt mig än...

Idag kom Emma Jangestigs bok Varför gråter inte Emma? som hon skrev tillsammans med Magnus Wennerholm i brevlådan. Jag läser hennes blogg då och då, för jag blev så berörd av hennes öde när hon och hennes två barn blev attackerade i sitt hem för lite drygt tre år sedan.

Hennes barn Max och Saga dog av sina skador, medan hon själv överlevde och blev Arbogamamman med hela svenska folket. Hon bor idag på hemlig ort och har fått ett liten dotter som heter Julia.

Om Emma inte gråter, så tror jag att jag kommer att göra det när jag läser den...

Kommentarer

Populära inlägg