Månadsboken på resa i Australien

Månadens bok Utrensning av Sofi Oksanen fick följa med mig på resan till Australien och här sitter jag i Sandy Point och läser i solskenet.

Intressant nog nämns Gin och tonic, som är en av mina absoluta favoritdrinkar, i boken och jag råkade ha en färdigblandad sådan på burk i kylväskan just denna dag. Det hade jag ingen annan dag, så det var verkligen ett lustigt sammanträffande. Självklart var jag tvungen att dricka upp den av den anledningen, så jag kom i samma stämning. På bilden syns det att jag håller boken i ena handen och drinkburken i den andra. Finurligt system att kunna köpa färdigblandade drinkar på burk.

Sofi Oksanen är född 1977 och är därmed förmodligen den yngsta författaren vi läst i bokcirkeln. Dessutom är hon, som vi påpekat tidigare den första finska vi läser, så det känns som en spännande kombination.

Jag har läst 253 sidor än så länge och utan att säga för mycket, för diskussionen får vi ta IRL när vi ses om exakt en vecka hemma hos mig, så tycker jag att det är en bok som ger en del att prata om. Inte minst ur ett tidsperspektiv.

Jag ser redan fram emot en trevlig kväll och hoppas att alla kan komma!

Kommentarer

Populära inlägg