Bokrea med Närmare dig - hurra!


Idag börjar årets stora, härliga bokrea och i år är min roman Närmare dig utvald att vara med – hurra! Jag hoppas att den hittar många nya läsare, för det är den värd, tycker jag. Den går självklart att köpa i det härliga formatet storpocket både på Adlibris och Bokus och min förläggare Annika Bengtsson har redan lämnat rapporter om förhandsbeställningar som kommit in till Grim förlag, så vi hoppas på rekordförsäljning. Igen. Så klart vi gör det!

Det är nämligen inte enbart min roman som är representerad på årets rea utan även Kråkprinsessan, Glömskelunden och Sorgbägare av Annika själv samt Bara business av Björn Jutendahl. Fem riktigt bra böcker till galet låga priser. Fast jag redan har läst alla och har dem hemma i bokhyllan funderar jag på att beställa åtminstone ett par av varje. Jag vet ju hur bra de är och hur mycket de skulle uppskattas som present – istället för en blomma eller en flaska vin, ni vet.

Hur har vi det i vår bokcirkel? Och bland er andra bokläsare? Är årets bokrea en stor grej? Vad köper ni - något ni tänkt på länge eller får ni spontana infall? Läser ni alla böcker ni köper under året som kommer (innan nästa rea...) eller hamnar flertalet i den berömda "vill-läsa-högen"? Hur nöjda brukar ni vara med era inköp? Köper ni till er själva eller ger ni bort i present?

Nyfiken på era svar, så svara gärna om ni har tid och lust!

Kommentarer

Populära inlägg