Smärtgräns - att leva med whiplash



Den 21 februari 1999 förändrades Lina Sellgrens liv totalt när hon var med om en trafikolycka som gav henne en svår whiplashskada. Den aktiva unga kvinnan, som skulle fylla 25 år, har sedan dess kämpat varenda dag på olika sätt.

Hennes bok Smärtgräns - att leva med wiplash är den osminkade sanningen om vad det innebär att leva med en livslång skada. Hela hennes värld fylldes från en dag till en annan med försäkringskassa, arbetsförmedling, försäkringsbolag, advokat och svensk byråkrati och inget var sig mer likt.

Jag har inte läst hela Lina Sellgrens bok än, men jag måste säga att det omöjligt att inte bli berörd av hennes öde och imponerad över hur mycket hon orkar. Redan i inledningen får jag rysningar. Malmös hala gator, hög hastighet och en jäkla smäll - fruktansvärt på alla sätt.

Just idag kommer boken i ny upplaga och därför säljer hon ut den gamla upplagan till billigare pris. Det här är en bok som kan uppskattas av såväl vårdpersonal och personer som också drabbats av whiplash som läsare som är intresserade av olika människoöden.

Jag ser fram emot att få läsa klart den, men jag vet redan nu att det kommer att vara tuff läsning...

Kommentarer

Unknown sa…
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Populära inlägg